Težave pri matematiki razdelimo v dve skupini

a) diskalkulija

b) specifične aritmetične učne težave

Učenci s specifičnimi učnimi težavami v procesu poučevanja potrebujejo:

  • razumevanje in pripravljenost odraslega, da se jim pomaga ;
  • učenje po korakih;
  • življenjsko in konkretno ponazorjene probleme;
  • pomoč pri priklicu dejstev;
  • učenje postopkov s pomočjo opor in pripomočkov (tabele, kartončki s postopki, plakati);
  • uporaba žepnega računala (saj nekateri učenci kljub večletnemu urjenju niso uspeli avtomatizirati določenih aritmetičnih spretnosti npr. poštevanko);
  • učenci z bralnimi težavami potrebujejo pomoč pri branju navodil, besednih problemov;
  • učenje organizacije zapiskov, opore za učenje korakov v postopku;
  • organizacija vrstniške pomoči;
  • partnerski odnos s starši starši;
  • potrebujejo konkretna in razumljiva navodila ter nasvete, kako naj pomagajo svojemu otroku pri učenju matematike;
  • spodbujanje, razvijanje učenčevih močnih področij in pozitivne samopodobe.

Kako starši ugotovite, da ima otrok specifične učne težave pri matematiki:

    • otrok računa izključno s pomočjo prstov ali konkretnih predmetov;
    • otrok nima razvitih številskih predstav;
    • velike težave ima pri prehodu čez desetico (npr. 7 + 5);
    • ne razume pojmov desetica, enica;

v obsegu do 100 računa izključno s pomočjo tabele oz. stotičnega kvadrata;

  • kljub vajam se ne zmore naučiti poštevanke;
  • pri zapisovanju dvomestnih števil npr. namesto 87 zapiše 78);
  • težave ima že pri enostavnih računskih operacijah;
  • težave pri reševanju in razumevanju besedilnih problemov.mat
(Visited 290 times, 1 visits today)