Težave pri matematiki razdelimo v dve skupini
a) diskalkulija
b) specifične aritmetične učne težave
Učenci s specifičnimi učnimi težavami v procesu poučevanja potrebujejo:
- razumevanje in pripravljenost odraslega, da se jim pomaga ;
- učenje po korakih;
- življenjsko in konkretno ponazorjene probleme;
- pomoč pri priklicu dejstev;
- učenje postopkov s pomočjo opor in pripomočkov (tabele, kartončki s postopki, plakati);
- uporaba žepnega računala (saj nekateri učenci kljub večletnemu urjenju niso uspeli avtomatizirati določenih aritmetičnih spretnosti npr. poštevanko);
- učenci z bralnimi težavami potrebujejo pomoč pri branju navodil, besednih problemov;
- učenje organizacije zapiskov, opore za učenje korakov v postopku;
- organizacija vrstniške pomoči;
- partnerski odnos s starši starši;
- potrebujejo konkretna in razumljiva navodila ter nasvete, kako naj pomagajo svojemu otroku pri učenju matematike;
- spodbujanje, razvijanje učenčevih močnih področij in pozitivne samopodobe.
Kako starši ugotovite, da ima otrok specifične učne težave pri matematiki:
-
- otrok računa izključno s pomočjo prstov ali konkretnih predmetov;
- otrok nima razvitih številskih predstav;
- velike težave ima pri prehodu čez desetico (npr. 7 + 5);
- ne razume pojmov desetica, enica;
v obsegu do 100 računa izključno s pomočjo tabele oz. stotičnega kvadrata;
- kljub vajam se ne zmore naučiti poštevanke;
- pri zapisovanju dvomestnih števil npr. namesto 87 zapiše 78);
- težave ima že pri enostavnih računskih operacijah;
- težave pri reševanju in razumevanju besedilnih problemov.
(Visited 298 times, 1 visits today)