To je državni projekt s katerim opozarjamo na vseprisotnost in pomembnost učenja – v vseh življenjskih obdobjih in za vse vloge, ki jih posameznik v svojem življenju prevzema. Nacionalni koordinator je Andragoški center Slovenije. Različne dejavnosti bodo potekale tudi na naši šoli.
- Potujmo na Kubo.
Kuba je največji otok Karibskega otočja, ki je del Srednje Amerike. Po površini je petkrat večja od Slovenije. Otok je dolg približno 1200 km, širok pa od 35 pa tja do 200 km. Glavno mesto je Havana, ki leži na SZ delu otoka. Območje je raj za potapljače. Podnebje Kube je tropsko z visokimi temperaturami in skozi vse leto dovolj padavin. Kubanci izvozijo največ sladkorja, nakopljejo pa tudi precej niklja in kobalta. Kuba je bila v preteklosti znana po političnem režimu Fidela Castra, ki je za nekaj časa ustavil razvoj na Kubi. Kuba je tudi raj za turiste, več pa lahko izveš na potopisnem predavanju. (termin bo javljen naknadno, namenjeno osmošolcem in vsem, ki jih zanimajo odkrivanje novih območij)
- Kitajska in Japonska
Kultura oziroma življenje Kitajske in Japonske sta na sploh zelo zanimivi in posebni. Tudi zaradi oddaljenosti od Evrope sta državi v marsičem posebni in zato še toliko bolj privlačni za raziskovanje. Sedmošolce je tema tako pritegnila, da smo se odločili, da bodo posamezne teme tudi podrobneje raziskali. Učenci so se razdelili v skupine in se v skupini odločili, katero področje bodo podrobneje predstavili. Odločili so se za japonske avtomobile, kulinariko, kitajsko medicino, kitajske izume in borilne veščine. Nastale so dobre in zanimive predstavitve. V kolikor te tema zanima, si vabljen, da si ogledaš predstavitve učence ali pa razstavo na hodniku pred učilnico geografije.
(termin: 21. maj 6. šolska ura v učilnici geo)
- Ločevanje odpadkov (delavnica)
Odgovoren odnos do odpadkov se začne pri vsakem doma. Odlaganje odpadkov je najdražji način ravnanja z odpadki in tudi najmanj prijazen do okolja. Če odpadke dosledno ločujemo, varujemo okolje in s tem tudi varčujemo. Ločevanje odpadkov je v zadnjem desetletju postalo pomemben del posameznikovega življenja tako na slovenski kot evropski ravni. Z zavedanjem dolžnosti aktivnega in skrbnega ravnanja z odpadki se neposredno vključujemo v varovanje okolja. Surovine, ki jih zbiramo ločeno (papir, steklo, pločevinke in plastenke), se vračajo v ponovno predelavo. V večjih krajih je organiziran tudi odvoz kosovnih odpadkov. Če bi rad utrdil znanje o tem, kam kaj sodi si vabljen na delavnico.
(termin: 23. maj 6. šolska ura v učilnici geo)
- Zavržena oblačila in onesnaževanje okolja.
V Sloveniji vsako leto zavržemo 25 ton oblačil. Zavržena oblačila predstavljajo vse resnejši problem onesnaževanja okolja. Tekstil je namreč zaradi svoje sestave slabo razgradljiv, največji problem sodobnega tekstila je sestava iz plastike, pri njegovi razgradnji pa nastaja tudi metan, ki je kar 21-krat močnejši povzročitelj globalnega segrevanja kot ogljikov dioksid. Ker so oblačila cenovno dostopna, si kupujemo tudi stvari, ki jih v resnici ne potrebujemo. Moda se hitro spreminja, zato pogosteje posegamo po nakupu novih oblačil, stara oblačila pa hitro zavržemo. Da bi zmanjšali količino zavrženih oblačil, le ta lahko komu podarimo, ki odlagamo v za to posebne zabojnike ali pa odnesemo dobrodelnim organizacijam. Kaj vse lahko naredimo iz starih oblačil boš izvedel na delavnici.
(termin: 28. maj 6. šolsko uro v učilnici geo)
- Moj kraj
Ob začetku šolskega leta se je nekaj zainteresiranih učencev javilo, da bodo raziskali znamenitosti v lastni občini. Učenci so se razdelili v skupine. Skupine so raziskovale vodne značilnosti v občini in učenci so opisali reko, ribnik, ponor in manjše jezerce. V nadaljevanju so raziskovali živalski in rastlinski svet in si iz vsakega področja izbrali po en primer in ga podrobneje opisali. Vsaka skupina si je izbrala še eno naravno ali kulturno znamenitost, ki bi jo rada pokazala vrstnikom iz drugih delov Slovenije. Ob koncu so vse svoje opise in slikovno gradivo povezali v knjižico z naslovom domači kraj. Če si želiš izvedeti več, si vabljen na predstavitev nastalih knjižic.
(termin: 5. junij 3. šolsko uro v učilnici geo)